رشد خیره کننده گرایش به زبان انگلیسی در جهان

پژوهشی که اخیراً منتشر شده نشان می‌دهد که پتانسیل عجیبی در جهان برای یادگیری زبان انگلیسی شکل گرفته است و با احتساب زبان آموزان بالقوه، تعداد بزرگسالان متقاضی زبان انگلیسی به ۱/۴ میلیارد نفر می‌رسد که این رشد بازار زیادی طی ۵ سال آینده به وجود خواهد آورد. مطابق گزارش Global English Language، عواملی چون رشد جمعیت، شهرنشینی، دسترسی و ارتباطات پیشرفته علل کلیدی این تمایل جهانی هستند.

این تحقیق حاصل مصاحبه با بیش از ۴۰۰۰ نفر و تلاش‌ شرکت‌ تحقیقات بازار و آنالیز داده‌ YouGov است. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که با رشد جوامع جهانی، مردم نسبت به لزوم یادگیری مهارتهای زبانی آگاه شده اند. نزدیک به سه چهارم (۷۳٪) آنها فکر می‌کنند که یادگیری زبان انگلیسی طی ۵ سال آینده برای پیشرفت و برآورده شدن انتظاراتشان از زندگی، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. و ۶۵٪ اشاره کرده اند که به موازات رشد جهانی کسب و کار می‌توانند با دیگر افراد در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. و ۵۴٪ هم می‌گویند: نیاز به درک اصطلاحات تخصصی در زندگی شغلی تبدیل به یک ضرورت شده، در حالی که ۵۱٪ معتقدند که مدیران در استخدام کارمندان، بیشتر و بیشتر به سطح زبان کارجویان توجه می‌کنند.

 حجم جهانی بازار زبان آموزی بزرگسالان در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۲۸ میلیون دلار تخمین زده شده است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در ۵ سال آینده بیش از ۸۰٪ رشد کند!

زبان آموزی، درآمد و شادی بیشتر!

بیش از نیمی از کسانی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند معتقدند که دانش زبان انگلیسی تا ۲۵٪ در افزایش درآمدشان نقش داشته است. همچنین مطابق نتایج این پژوهش، این افراد نسبت به دیگران که نمی‌توانند انگلیسی صحبت کنند به مراتب شادتر اند.

آمارهای بیشتری از این گزارش

  • میزان تسلط افراد به زبان

در نمودار زیر، تقسیم بندی افراد طبق سطوح زبانی زیر و به درصد مشخص شده است:

Non-Speaker: افرادی که به هیچ وجه قادر به انگلیسی صحبت کردن نیستند.

Beginner: کسانی که کلمات و اصطلاحات کمی را می‌دانند.

Intermediate: افرادی که در موضوعات روزمره توانایی انگلیسی صحبت کردن مقدماتی دارند.

Advanced: کسانی که مثل زبان مادری می‌توانند انگلیسی صحبت کنند و یا به راحتی قادر به توضیح بیشتر مسائل هستند.

  • تمایل افراد به یادگیری زبان در ۵ سال آینده به نسبت سطح فعلی

  •  تاثیر جنسیت و سن بر علاقه به یادگیری انگلیسی

مطابق نمودار زیر، علاقه به یادگیری زبان انگلیسی در بیشتر کشورها در مردان و در سنین ۱۸ تا ۳۴ سالگی تنها چند درصد بیشتر از زنان و میانسالان است.

دریای بیکران زبان آموزان

تعداد زبان آموزان بالقوه به‌طور مدام در حال افزایش است و هر روز افراد بیشتر وارد بازار زبان آموزان بزرگسال می‌شوند. ۶۳٪ با انگیزه رشد و توسعه فردی، ۴۵٪ با علاقه به گردشگری و سفر و ۴۰٪ با هدف افزایش پتانسیل درآمد زایی وارد بازار زبان آموزی می‌شوند تا به اهداف خود برسند.

بزرگترین فرصت‌های این بازار که مورد مصاحبه قرار گرفته اند در شیلی، اندونزی و چین هستند و همه تصریح کرده‌اند که برای گذراندن دوره‌ زبان آموزی در آینده نزدیک اراده جدی دارند.

با این رشد، بازار بزرگ ۱/۴ میلیاردی زبان بستر سرمایه گذاری خوبی خواهد بود.

منبع: wallstreetenglish